Mikulás Blogozin

Mikulás Blogozin

Hol az egészségügyi mentőcsomagom????

2020. március 21. - Mikulás Anna

Nem fogjátok elhinni mi történt! Felhívtak!!!!! Engem! Ráadásul a vonalason!

 

Reggel, jó korán csörög a telefon (morogtam, hogy kinek, mi a fene kellhet ilyen hajnalok hajnalán), de mikor meghallottam, hogy ki beszél, lenyugodtam!  Egy kellemes férfihang mutatkozott be (csak szólok, hogy olyan búgó orgánuma volt, hogy még a Kautzky Armand is megirigyelhetné) : Dr. Kovács Attila, a WHO Hungary19-től. Erre már le kellett ülnöm, pedig éppen a fürdőszobába készültem. Érdemes volt leülni mert aszongya a doki:

- A világszervezet magyarországi frencsájz (franchise) vállalata, a rendkívüli krízishelyzetre való tekintettel a magyar időskorúaknak kíván segíteni a leggyorsabban, leghatékonyabban. Önt sem akarjuk kihagyni ebből a lehetőségből!

- Miben segítenek? - kíváncsiskodtam élénken.

- Komplett mentőcsomagot küldünk Önnek, drága szép asszonyom! - mondta nekem(!!!) ez a drága, (biztosan szép is)  ember

- Nahát! ..éssss....Mi van benne?

- Minden csókolom, ami csak kellhet Önnek! Ötven darab sebészi maszk, öt darab FFP2 és öt darab FFP3 szűrős maszk. Tíz darab gyors teszt! Ez még nem is kapható Magyarországon, kizárólag a mi cégünknek küldték Kínából. Plusz egy vírusölő kézmosó szappan és gél. Egy napon belül megkapja, postaköltséget nem is kell fizetnie, mert most kaptunk az EU-tól külön erre a célra támogatást, csomagonként 30 ezer forintot...

- Komolyan? Akkor ez nekem nulla forintba kerül! Hogy maguk milyen rendesek! Áldja meg a cégüket az a jó... - nem tudtam befejezni, mert közbevágott.

- Nem! Nincs ingyen! Önnek így, az EU támogatást levonva csak 30 ezer forintot kell fizetnie a bankszámlánkra. Amint megjött a pénz, azonnal küldjük a csomagot, abban nem lesz hiba...

- Valami engedményt esetleg nem tudnának adni? - kérdeztem, s bevetettem a piaci alkalmi árusok ellen használatos lerázós trükkömet. - Tudja drága uram, nekem csak 28.500 forint a nyugdíjam. Ennyit tudok fizetni a mentőcsomagért, bár utána nem tudom miből fogok túlélni, mert kajára már egy fillérem sem marad...

Erre komolyan beidegesedett:

- Csókolom! Hogy sikerült ezt a szép nyugdíjat összehoznia?

- Az úgy volt drágám, tudja, volt egy áldott jó férjem, olyan búgó hangja volt mint magának és nem engedett dolgozni. Itthon kellett vezetnem a háztartást, csak vásárolni, főzni, takarítani kellett, meg mosni a gatyáját, meg minden... na, aztán mikor megöregedtünk, fogta összecuccolt és elment egy 30 éveshez... Hetven évesen! A vén majma! ...én meg itt maradtam ezzel a kis járadékkal...

Mondtam volna tovább is, de ez már nem igazán érdekelte szép hangú csalómat, fogta és letette a telefont.

Nem is értem, pedig még olyan jó kis történeteket tudtam volna mesélni neki, sanyarú sorsomról...

Na, most azért én elég naiv vagyok ahhoz, hogy megbízzak az emberekben. Ez a doki nem lehetett csaló! Ez nem! Ilyen hanggal! Már bánom is, hogy hazudtam neki! Már abban, hogy járadékos vagyok, pedig rendes nyugdíjam van! Még özvegyit is kapok... Lehet, hogy megbocsájt? Mert én mindennap annyira várom, hogy megérkezzen az egészségügyi mentőcsomagom... Fizetni akkor se fizetnék érte, de ha ingyen lenne, elfogadnám, el én! De hát letette.... erre most én meg csak várok és várok... az egészségügyi mentőcsomagom meg ki tudja, hol, merre van?

 

 

PS:

Nekem ez volt az első átverős telefonhívás. Margitka a szomszéd házból, rosszabbul járt. Adott ötezer forintot két fiatal nőnek, akik azt állították, hogy az önkormányzattól jöttek, segítenek bevásárolni. Még valami igazolványt is mutattak, fogták a vásárlási listát, meg a pénzt. Ez négy napja történt, azóta sem jöttek vissza. Kinyomtattam Margitkának óriási betűkkel a rendőrség intelmeit, s mondtam, hogy tegye ki a lakásban jól látható helyre!

Minden időskorúnak ezt javaslom! Innen ki is lehet másolni a police.hu intelmeit:

  • ha a megbetegedés tüneteit észleli magán, forduljon telefonon keresztül a (házi)orvoshoz! A koronavírus fertőzés kimutatására szolgáló laboratóriumi vizsgálatot jelenleg kizárólag állami egészségügyi ellátó rendszerben végeznek;
  • a koronavírus fertőzöttség kimutatására alkalmas gyorsteszt egyelőre nem létezik, így az sem a gyógyászati segédeszközboltokban, sem telefonon vagy személyesen nem kapható;
  • a vásárlás módjától függetlenül ajánlott leellenőrizni az árut ajánló vállalat vagy személy valódiságát;
  • a csalók szándékosan megtévesztő, a valódihoz a megszólalásig hasonlító weboldalakat hoznak létre, ne kattintson rá;
  • vásárlás előtt mindig ellenőrizze a cég értékeléseit az interneten;
  • ne kattintson olyan linkre, ne nyisson meg olyan csatolmányt, amely nem várt küldeményként, ismeretlen feladótól érkezett;
  • fogjon gyanút, ha olyan e-mailt kap, amelyben orvosi felszereléseket kínálnak, vagy egészségügyi vizsgálat címén személyes adatait kérik, a legálisan működő egészségügyi szervezetek általában nem így veszik fel a kapcsolatot a betegeikkel;
  • amennyiben úgy érzi, csalás áldozatává vált, értesítse azonnal a rendőrséget, valamint a számlavezető bankját a későbbi kártalanítása érdekében!

A legfontosabb, amit tehet a megtévesztés ellen:

Tájékozódjon mindig hiteles forrásból! A https://koronavirus.gov.hu/ és a https://www.nnk.gov.hu/ weboldalakon minden információt megtalálhat a járvánnyal kapcsolatban.

 

(fotók: pixabay.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://mikulasblogozin.blog.hu/api/trackback/id/tr4316288006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása