A minap összetalálkoztam Újpesten Katival, aki akkoriban éppen a szállón lakott. Nyakamba ugrott és mesélte, összejött egy emberrel. Igaz, kicsit iszik, de dolgos, nem lehet rá panasz. Összeköltöztek a férfi szoba-konyhás szükséglakásában, összeszedték magukat...Hívott, nézzem meg. Kíváncsi voltam, mentem. Takaros otthont csinált a kis lakásból Kati, s ami kell egy kétszemélyes háztartáshoz, az ott megvolt. Hűtő, tévé, szőnyeg, tiszta ágy.... még számítógép is volt. Kávézgatás, beszélgetés közben egyszer csak előhúzta a ruhájából a nyakláncát, aminek a végén a medál nyitható szívecske volt. Olyan, amiben fényképet is lehet tartani. - Áááá, ez a lánc csak bizsu - mondta - de többet ér minden aranynál - nyújtotta felém. Azt hittem a párja képe lesz a medálban. Nem az volt. Lajcsi újságból kivágott fényképe mögött, apróra hajtogatva, azt a szalvétadarabot őrizte, amire ő adott autogramot, azon a bizonyos karácsonyon.

Nem akartam hinni a szememnek...

Hiába, a legszebb igaz meséket az élet írja...

Beszélgetni kezdtünk Lagzi Lajcsiról... Kati hevesen védte, aztán a nyomaték kedvéért még egy videót is megmutatott, amit a Roma Sajtóközpont tett fel a videó megosztóra, még 2012-ben. Roma lány ő is, úgy akadt rá a neten....

- Ez persze, ezzzz... - lázadozott hevesen - nem érdekli a rendőröket, bírókat... Na, nesze, nesze, nézd!

Néztem: